Aktualna sytuacja na świecie niestety nas nie rozpieszcza i coraz więcej firm zaczyna odnotowywać kłopoty finansowe. W związku z tym jeszcze ważniejszą dla większości firm powinna być marketing w internecie. Zanim natomiast zdecyduje się na wybór dokładnie określonej firmy, powinno się pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest łatwą sprawą i w związku z tym należy sprawdzić kilka najważniejszych kwestii.
Poniżej prezentujemy to na, co trzeba zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z konkretną firmą.Model rozliczeńTo, w jaki sposób firma rozlicza się za rozpowszechnianie strony w internecie, jest bardzo na prawdę istotna i będzie miało wpływ nie tylko na osiągane wyniki, ale także to, w jaki sposób wykonywane jest pozyskiwanie linków. Jeśli rozliczenie następować będzie na zasadzie abonamentu to podejście firmy do uzyskiwanych rezultatów oraz linkowania powinno być bardziej bezpieczne. Jest to związane dobre dla serwisów, które chcą długoterminowo budować swoją pozycję na rynku. Innym popularnym wyjściem, które stosowane jest przez większość firm pozycjonerskich, jest model za wyniki. W tym przypadku w ogromnej liczbie przypadków linkowanie odbywa się o wiele agresywniej, ponieważ firmie zależy na uzyskaniu efektów możliwie jak najszybciej. Oczywiście na rynku można odnaleźć także firmy oferujące modele hybrydowe. Ilość klientówWbrew pozorom w tym przypadku więcej nie zawsze znaczy lepiej. Jeżeli w danej firmie pozycjoner ma zbyt wielu klientów na swojej głowie to prawdopodobnie obsługa naszego biznesu może nie być zbyt fachowa. Dlatego też w miarę sposobności warto wybierać agencję, w której jeden pozycjoner obsługuje kilkanaście, maksymalnie 30-40 stron. Jest to o tyle istotne, że mniejsza ilość obsługiwanych stron powoduje, że SEO będzie wykonywane w gorszy sposób.ReferencjeJest to bardzo bardzo ważna kwestia, ponieważ dobrze obsłużeni i zadowoleni klienci są najlepszą wizytówką dokładnie określonej firmy. Stąd też, zanim podpisze się dosłownie najbardziej pozytywną umowę, warto poprosić o pozytywne referencje i opinie klientów, którzy korzystali z usług dokładnie sprecyzowanej firmy. Najlepiej jeżeli firma byłaby w stanie pochwalić się klientami działającymi w podobnej branży. Oczywiście inne branże również mogą świadczyć o najwyższej jakości obsługi i stąd też jakiekolwiek referencje będą lepsze niż żadne.Jak widać kwestii, które mają wpływ na wybór adekwatnej firmy pozycjonerskiej, jest w całości sporo. Warto więc z dokładnością rozważyć wszystkie kwestie, które nas interesują. Warto oczywiście także porozmawiać z handlowcami i dowiedzieć się jaką strategię będzie miała firma dla naszej dokładnie sprecyzowanej strony. Dodatkowe informacje: samodzielne pozycjonowanie.